Yamba-ByronBay-GoldCoast-Brisbane-HerveyBay-Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Elisa Burger - WaarBenJij.nu Yamba-ByronBay-GoldCoast-Brisbane-HerveyBay-Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Elisa Burger - WaarBenJij.nu

Yamba-ByronBay-GoldCoast-Brisbane-HerveyBay-Noosa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

10 Januari 2016 | Australië, Noosa Heads

Schaatsen op straat? Stiekem ben ik een heel klein beetje jaloers... Maar goed, ik zit hier met volop zon en prachtige dingen dus dat maakt alles goed haha!

Het vervolg..

Yamba:
Hier ben ik een paar nachten verbleven. Daar m'n eerste echte surf les gehad, en ja! Ik stond bij de tweede poging al! Yeah! De volgende dag "shane's tour" gedaan, de meest hilarische tour ooit. Van een hele act met een nep slang tot klif springen en bijtende vissen, was het wel waar of niet waar, of toch wel weer? Ik heb me slap gelachen (typisch gevalletje 'je had er bij moeten zijn' haha).

Byron Bay:
Na Yamba ben ik naar Byron Bay gegaan, een erg mooi plaatsje. Al snel een leuk Nederlands meisje ontmoet waar ik kerst mee heb gevierd. Samen met haar en een paar anderen op het strand gezeten en gegeten, erg leuk. De volgende dag heb ik een wandeling gemaakt naar the lighthouse. Prachtige wandeling van ongeveer een uur heen en terug. Als ik dit soort dingen alleen doe, wat soms ook wel fijn is, komt de gedachte dat het best bijzonder is dat ik hier zit steeds vaker in me op. Ook al mis ik m'n familie en liefste dinnetjes best, ik merk dat ik steeds beter en meer kan genieten.

Gold Coast:
Goed.. Daarna naar Gold Coast gegaan. Op zich niet een heel bijzonder plaatsje. Weer een strand, winkels en cafeetjes. Na twee nachten weer vertrokken.

Brisbane:
Vanuit daar ben ik naar Brisbane gegaan, waar ik eindelijk wat langer zou blijven dan twee nachten (dat verhuizen is soms erg irritant. Je weet wel, die tas). Eenmaal aangekomen beviel het hostel me vanaf seconde één al niet, dus ik op zoek naar een nieuw hostel. Ik vond het meest mooie hostel in heel Brisbane, met een rooftop zwembad met uitzicht over de hele stad, wat wil je nog meer. Ook meteen een groepje mensen leren kennen dus het was weer erg gezellig. De volgende dag heb ik met dit groepje een tour geboekt naar de "Australian zoo", die van Steve Irwin. Heel toevallig ging Marin die dag ook naar de zoo dus ik kwam haar ook weer gezellig tegen! Krokodillen show, koala's geaaid, kangaroe geknuffeld en nog veel meer bijzondere diertjes bewonderd.
En toen was het oud en nieuw! Marin was er ook dus we hebben een feestje van gemaakt. Er was twee keer groots vuurwerk. De eerste hebben we gekeken op het dakterras in het hostel, de tweede in de binnenstad zelf, prachtig en wederom bijzonder. De volgende dag was uiteraard een rustig aan dagje haha.

Noosa:
De volgende bestemming was Noosa. Vergelijkbaar met Byron Bay, schattig plaatsje. Samen met twee Zweedse meisjes het strand bekeken en een tour naar de everglades gemaakt (waar er maar twee van op de wereld zijn schijnt). Het was een boot tocht waarbij je een gedeelte kon kajakken, alweer een leuke dag. De avond van deze dag was vrij bijzonder. Ik heb namelijk familie in Australië wonen en eigenlijk kwam ik er die dag ervoor achter dat ze een half uur rijden van Noosa wonen. M'n moeder heeft ze toch maar even opgebeld en ze het verhaal uitgelegd dat ik in de buurt was. Ze waren zo enthousiast dat ze me zijn komen opzoeken. Ik heb de avond met ze doorgebracht en gepraat over van alles en nog wat.

Hervey Bay:
Na Noosa ben ik naar Hervey Bay gereisd, vanaf daar ging de 'fraser island tour' die ik al eerder had geboekt. Eenmaal aangekomen in het hostel werden we geinstrueerd over hoe en wat over de komende drie dagen. Het kwam er op neer dat je de komende drie dagen gewoon dezelfde onderbroek moest dragen, hamburgers ging eten en dat er bier mee moest. Meteen al leuke mensen ontmoet waarmee we zorgden voor deze bult boodschappen. De volgende dag vroeg op om te vertrekken met drie 4x4 auto's. Ik mocht achter het stuur! (We hadden geluk met veel mensen die net onder de 21 waren en dus niet mochten rijden, dus veel kansen om te crossen over het strand) Eerst op de boot en daarna naar de eerste bezienswaardigheid op het eiland. Dit kwam er op neer dat we zo'n 45 minuten moesten rijden. Hobbels, bobbels, diepe kuilen en gas geven, want toen ik vast zat in de modder moest dat haha ;) Een klein detail is dat het de hele dag pijpenstelen regende dus de weggetjes midden in het bos redelijk glibberig waren, ik vond het prachtig achter het stuur ;) De rest van de drie dagen bestond uit rijden van a naar b en c. Op iedere plek was weer een ander mooi uitkijk punt, strand of meer met de meest adembenemende uitzichten die je je kunt voorstellen. Het hoogte punt was Lake Mckenzie, een meer met blauw blauwer blauwst water, prachtig.
Ons kamp was opperst primitief haha. Tent, dixie en een bbq. Dat was het wel zo'n beetje. Het matje waar je op mocht slapen was net zo hard als de grond, maar zolang je maar een paar biertjes drinkt merk je daar niks van ;) De andere twee dagen was het weer overigens prachtig dus ik heb volop genoten. Bij terug komst in het hostel was de douche nog nooit zo fijn!

Na deze tour hield m'n planning op. Wat eigenlijk wel fijn is. Doordat ik De Fraser tour al had geboekt moest ik af en toe sneller verhuizen dan ik had gewild, dus nu kan ik eindelijk doen waar ik op het moment zelf zin in heb. Ik ga een paar dagen terug naar Noosa om vervolgens, denk ik, nog wat verder terug te gaan naar Brisbane. Daar in de buurt heb ik een plek gevonden waar ik kan werken. Maar goed, alles kan en alles mag!

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 6412

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 26 Maart 2016

Down Under!

16 September 2013 - 09 December 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: