Deel 1: Sydney-Newcastle-PortMacquarie-Yamba - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Elisa Burger - WaarBenJij.nu Deel 1: Sydney-Newcastle-PortMacquarie-Yamba - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Elisa Burger - WaarBenJij.nu

Deel 1: Sydney-Newcastle-PortMacquarie-Yamba

Blijf op de hoogte en volg Elisa

21 December 2015 | Australië, Port Macquarie

Hallo! Nou, na 3 weken dan maar eens een verslagje!

Zondag 29 november vertrokken van Schiphol naar Sydney. De vlucht was lang, maar het gevoel dat het nu echt ging beginnen was heerlijk. Eenmaal aangekomen in Sydney stond Marin me op te wachten (voor de gene die denken Marin? Marin ken ik van de pabo en was al een tijdje in Australie en onderweg naar Sydney). Ik was redelijk gesloopt bij aankomst. Via via had ik een prachtige slaapplek kunnen regelen voor ander halve week. Ik was heel blij dat Marin er was en ik niet meteen helemaal alleen was. Heerlijke aankomst!

De volgende dag hebben we eerst eens even wat eten ingeslagen. Ik had een beetje last van een jetlag, dus een rustig dagje was wel fijn haha. De volgende dag een typische toeristische tour gedaan, je weet wel, op zo'n rode bus ;) De beste en makkelijkste manier om de highlighs van de stad te bekijken! De rest van de week zijn we met name op pad geweest naar de verschillende delen van de stad. Overal zijn winkelcentrums, mega groot.

Deze week heb ik ook een busticket voor de greyhound bus geregeld. Met deze bus kan ik helemaal naar het noorden reizen en overal in en uit stappen, ideaal! Ook heb ik 3 tours geboekt.
- Als eerste "Fraser Island", dit is een plek die je moet zien. Het is een tour van 3 dagen, slaap op het eiland en ik schijn in een 4x4 te mogen crossen, ik ben heel benieuwd!
- Het tweede is "the Withsunday Islands", dit is een tour van 5 dagen op een zeilboot. We overnachten op het eiland zelf en hebben er allerlei dingen te doen.
- En het laatste (hou je vast!): in Cairns, dit is helemaal bovenin Australie, ga ik parachutespringen!! Help! Altijd al willen doen, dus het gaat gebeuren!

Oke, verder zijn we in het weekend naar het strand geweest en savonds naar een open air cinema. Ook een leuke ervaring, behalve dat we het heel koud hadden haha. Overdag is het weer heerlijk, maar savonds koelt het toch wel wat af, daar hadden we even niet aan gedacht.

Die week daarna zijn we verhuist naar een vriendin van Marin die ze eerder had ontmoet. Iets meer buiten de stad. Het was weekend dus we wilden wel even op stap. De vraag "wat doen jullie aan?" kwam al snel. We mochten absoluut niet in onze korte broek en hempie, neeeee, all dressed up! Dus ik kreeg een jurk en hakken en gaan, haha het was een leuke avond.
De volgende heeft Chantelle ons meegenomen naar een klein national park, leuk om eindelijk wat meer natuur te zien!
Zondag kwamen Marin haar moeder (en haar man) in Sydney aan, dus hen opgehaald en naar een hostel gegaan. Het meest vieze verrotte hostel dat ik ook heb gezien, maar goed het was maar voor 1 nacht gelukkig. De volgende dag gingen zij vroeg hun camperbusje ophalen en ben ik alleen begonnen aan het volgende deel van m'n reis. Het was even heel hard wennen om alleen te zijn, maar tja, daar ben ik voor gekomen! Die avond ben ik met de bus aangekomen in Newcastle. De volgende dag meteen leuke mensen ontmoet en dingen ondernomen. We zijn bij een 'zwembad' geweest wat in de rotsen zat, een mooie plek. Vanaf daar dolfijnen gespot!
Uiteindelijk ben ik vier dagen gebleven in plaats van twee, erg erg gezellig. Vanuit Newcastle ben ik vertrokken naar Port Macquarie. In de bus zat ik naast een Duits meisje, ze ging naar het zelfde hostel dus dat was wel gezellig. Prima hostel, behalve dit dan: ik een fijn wasje gedraaid. Alles netjes bij elkaar, helemaal achteraan, aan de waslijn gehangen. De volgende dag waren alleen twee korte broeken weg! Aaarrghhh! Dus, aangezien ik nog eentje heb mag ik nu shoppen....

Anyway, samen met haar de volgende dag naar een Koala Hospital geweest, heel lief om te zien en tevens erg interessant. Verder hebben we met name bij het zwembad gelegen en wat rondgelopen in het stadje. Vannacht ben ik weer in de bus gestapt richting Yamba. Geen oog dicht gedaan dus bij aankomst maar even een tukje gedaan. Na Yamba ga ik naar Byron Bay, daar vier ik kerst. Al voelt kerst hier totaal niet als kerst. De zon schijnt volop, korte broek, slippers, tjaa heel vervelend allemaal! De meeste dagen zijn nu wel boven de 30 graden en het wordt alleen nog maar heter.
Daarna nog een paar nachten in Gold Coast en daarna naar Brisbane voor oud&nieuw. Dit is een grote stad dus dat wordt vast een feest!

Nou, tot zover mijn update ;) Tot in het nieuwe jaar! Geniet van de kerst en alvast alle goede wensen voor 2016!

  • 21 December 2015 - 18:27

    Aafie:

    He Elisa, zo leuk om jou reisverslag te lezen! Heerlijk om nu in korte broek rond te lopen, hier weer eens stormachtig met regen...
    heel veel plezier en zien je volgende verslag weer graag verschijnen.

    Gr Foppe en Aafie en fam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 6431

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 26 Maart 2016

Down Under!

16 September 2013 - 09 December 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: