Deel 3: Noosa-Warwick-AgnesWater-AirlieBeach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Elisa Burger - WaarBenJij.nu Deel 3: Noosa-Warwick-AgnesWater-AirlieBeach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Elisa Burger - WaarBenJij.nu

Deel 3: Noosa-Warwick-AgnesWater-AirlieBeach

Blijf op de hoogte en volg Elisa

07 Februari 2016 | Australië, Airlie Beach

Inmiddels weer een paar weken verder, dus een nieuwe update :)

Noosa:
Vanaf Hervey Bay ben ik weer naar Noosa gegaan. Een Duits meisje die ik eerder had ontmoet, Stephi, was daar ook, dus dat was heel gezellig! We hebben het er lekker van genomen haha. Uit eten, biertjes, dat soort dingen.

Warwick:
Vanaf Noosa naar Warwick afgereisd. Dit was weer een dagje in de bus, ik raak er inmiddels aan gewend. Dit is de plek die ik had gevonden op helpx. Eenmaal aangekomen werd ik enorm warm ontvangen door het Merv en Trish. De champagne werd open gemaakt en een heerlijke salade stond klaar. (Toen wist ik nog niet dat die champagne iedere avond geopend werd haha). De volgende dag om 7 uur op pad naar de paarden, deze staan zo'n tien minuten verderop. Het is een grote boerderij met allemaal stukken land erom heen. Ik werd vrijwel meteen op een paard geholpen en rijden maar. De broer van Merv, Chris hielp me hierbij. Een oudere man die werkelijk lastig te verstaan was. Hij klonk ietwat ongezellig, vast een minne dag haha. Maar goed, ik braaf luisteren natuurlijk (later bleek deze man hartstikke lief te zijn hoor). Met deze paarden doen ze polocross, waar ik de ballen vanaf weet. Komt er op neer dat ik veel moest galopperen, het was immers een 'workout' oke oke, haha. Deze paarden kunnen wendingen maken van links naar rechts, ongelofelijk, je moet je vast houden. De volgende dagen reed ik met name lekker in m'n eentje en liet ik de scherpe bochten een beetje achterwege ha. Na het rijden was het altijd de vraag wat de rest van de dag ging brengen. Merv is paardentandarts dus die moest af en toe ergens naartoe. Van a naar b c en d, en dan het liefst alles tegelijk haha. Tussendoor was er altijd wel een trekker kapot dus moest gemaakt worden, dat soort dingen. Verder waren er een paar veulens geboren. Merv probeert iedere dag even iets met ze te doen, zodat ze na een tijdje heel makkelijk te handelen zijn. Merv heeft me heel veel verteld over hoe, wat en waarom. Heel interessant! Na m'n val thuis van een paar jaar geleden met m'n schouder uit de kom en alle operaties was ik toch nog altijd wel een beetje bang, maar door het enthousiasme en de dingen die Merv me geleerd heeft werd ik weer heel enthousiast! One day I will have my own, zeker weten! 
Verder heb ik de hele familie zo'n beetje leren kennen. Er waren met pure toeval nogal wat ziekenhuis bezoekjes in deze 2,5 week waardoor ik af en toe even bij andere familie leden werd gedumpt haha. Im voelde me enorm thuis. De laatste avond nog even boerenkool gemaakt voor iedereen, ze vonden het lekker!
Na 2,5 week ben ik dus weer vertrokken. Het was echt een hele leuke tijd, sommige dagen waren lang, maar terug kijkend echt erg leuk. Wellicht ga ik nog eens terug! 

Agnes Water:
En dus, weer in de bus. Voor 12 uurtjes maar. Dit keer was het nog iets langer dan gepland, want de bus stopte er in de middle of nowhere mee. Maar goed, na 3 uur wachten in het pikkedonker midden in een storm, kwam er een nieuwe bus die ons naar Agnes Water bracht. Eenmaal aangekomen was er een heel lief mevrouwtje die me naar m'n kamer bracht en kon ik eindelijk slapen. 
De volgende twee dagen waren niet heel spannend, er was niet zoveel te doen. Het is hier nu echt enorm heet. Het regent de laatste dagen veel, maar alles plakt. Als je stil zit zweet je, datte. 

Airlie Beach:
Savonds aangekomen in Airlie beach, na uiteraard weer een lange bus rit. Vervolgens meteen maar even het nachtleven ontdekken dat zag er namelijk meteen al goed uit. De volgende dag bleek een rustige te worden haha.

Woensdag vertrok ik met een boot trip naar de Withsundays. Ontzettend veel zin in. Om kort te zijn viel het behoorlijk tegen. Het was met name dat de plaats waar ik het geboekt heb totaal andere verwachtingen had geschept. We zouden drie keer snorkelen, wat maar één keer bleek. We zouden bepaalde 'lookouts' bezoeken, ook niet geweest. Op de boot zouden ongeveer 50 man zitten (er waren twee boten). De tweede dag bleek de andere boot kapot te zijn dus werden we met 100 man op één boot gezet, behoorlijk proppen. Het was gewoon allemaal enorm karig en we hebben helemaal niet zoveel gezien. Natuurlijk waren er mooie momenten, dus dat onthoud ik dan maar ;) Bij terugkomst in Airlie Beach wederom een leuke avond gehad met een paar meiden die ik op de boot had ontmoet. Airlie Beach is een leuk plaatsje, niet heel groot maar gewoon gezellig. Dus heb nog een paar extra dagen hier vertoeft. Morgen ga ik weer verder, richting Townsville. Vanaf daar ga ik nog een paar dagen naar een ander eiland. 

Anyway, tot zo ver! Tot later!

  • 07 Februari 2016 - 15:34

    Marrit:

    Al was ik van de meeste dingen uiteraard al op de hoogte door onze skype-gesprekken, toch erg leuk om je verslag te lezen! Have fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 6427

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 26 Maart 2016

Down Under!

16 September 2013 - 09 December 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: