Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elisa Burger - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elisa Burger - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Elisa

19 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo! Daar zijn we dan, inmiddels al een paar dagen in Kaapstad. Maandag avond om 10u zijn we aangekomen op het vliegveld, goede reis, al vond ik het wel wat lang ;). Eenmaal daar wachtte er een man met een naambordje, hij bracht ons naar hostel. We waren daar rond een uur of 11 dus er lagen al veel mensen te slapen, de andere zes meiden op onze kamer dus ook. We besloten ook maar redelijk snel te gaan slapen en morgen maar te zien waar we eigenlijk waren.
Dinsdag zijn we de omgeving gaan verkennen. Wandelschoenen aan en gaan! We zijn naar Long Street gegaan, dat is waar wat winkels zijn en van die souvenir stalletjes. Superrrrrrr leuke dingen kun je kopen, Marrit en ik waren meten verliefd op echt alles. Ik hoop dat de koffer groot genoeg is :)
We zijn wat gaan rondwandelen, omdat we daar ergens iets wilden gaan eten, maar nog geen honger hadden. We hoorden muziek, wij daar naartoe natuurlijk. Zo'n 10 mannen waren aan het zingen, super knap en het klonk echt fantastisch. Marrit wilde een cd, wat hilarisch was want de man verwachtte geloof ik niet dat Marrit ging afdingen. Alles is hier trouwens best goedkoop. Dat omreken is soms wat lastig, maar ach het geld moet rollen toch? ;) We zijn gaan eten in een restaurant, heb een hamburger gehad haha, lekker Hollands. Daarna nog terug in het hostel zijn we aan de bar gaan zitten, wat hier echt super gezellig is! Muziek, gitaren en allemaal leuke mensen, echt een super sfeer. Er zijn mensen uit Duitsland, Polen, Amerika, Canada enzo maar we spreken natuurlijk allemaal engels, de een wat beter dan de ander haha. Het was even wennen maar ik moet zeggen, het gaat me redelijk af en het wordt beter, af en toe denk ik engels en zeg ik 'I don't know' als Marrit me iets vraagt haha. We zijn savonds uit gegaan met wat anderen. Leuke bar en het bier smaakte prima. Een normaal biertje is hier een halve liter en kost zo'n €2, dus dat was gezellig ;). Woensdag ochtend lekker rustig aan gedaan, was ook wel nodig haha. We hadden afgesproken met de groep mee te gaan naar de tafelberg. Alweer de wandelschoenen aan en gaan! We hadden er erg veel zin in, totdat we de eerste paar meters gehad hadden. Serieus, zoiets heftigs heb ik nog nooit eerder gedaan. Zo'n twee uren klimmen. Het waren grote stenen die best wel stijl omhoog gingen, ik was binnen no time uit getelt. Ja, ik was echt de loser.... Ik ben daar gewoon niet voor gemaakt haha. Maaaaaaaaaar I made it! Na bijna half dood te zijn gegaan hebben we de top bereikt waar het uitzicht echt PRACHTIG was. Ik was vrij snel vergeten hoe de tocht er naartoe was. We zijn daar een tijdje blijven hangen en zijn met, thank god, de kabelbaan naar beneden gegaan, dat was een kwestie van 5min...
En vandaag, spierpijn, maar het was het waard. Het is vandaag regenachtig, hoop niet dat de zon schijnt in Nederland? De weersvoorspelling is beter voor de komende dagen trouwens. Vandaag maar een relax dagje in het hostel. Nou, dat was het zo'n beetje. We hebben het erg naar ons zin en ik ben benieuwd wat er nog meer komen gaat ;)

Till next time!

  • 19 September 2013 - 18:01

    Aafie:

    Super verhaal Elisa, en ja misschien toch meer samen naar de sportschool;) maar erg leuk dat jullie fijne mensen hebben ontmoet en dat jullie op die manier er ook op uit kunnen gaan. Maar veel zien en beleven en dus heel veel plezier!! en nee het regent hier

    gr

  • 19 September 2013 - 22:12

    Klaske:

    Leuk om je verhaal te lezen!! En fijn om te horen dat het begin zo goed is bevallen! Een goed begin is het halve werk ;-) PARTY ON! Enjoy!!

  • 26 September 2013 - 11:24

    Arend:

    Hoi Marrit & Elisa,

    Veel plezier!!

    - Arend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika

.

Recente Reisverslagen:

24 November 2013

Zuid Afrika

06 November 2013

Zuid Afrika

29 Oktober 2013

Zuid Afrika

14 Oktober 2013

Zuid Afrika

05 Oktober 2013

Zuid Afrika
Elisa

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 6438

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 26 Maart 2016

Down Under!

16 September 2013 - 09 December 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: