Zuid Afrika - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Elisa Burger - WaarBenJij.nu Zuid Afrika - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Elisa Burger - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Elisa

05 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Knysna

'Hé Marrit, wat voor dag is het vandaag eigenlijk?' Dit moet het vakantie gevoel zijn..

Inmiddels een week geleden zijn we vertrokken van Kaapstad naar Hermanus. Dit was het eerste tripje met de bazbus, de backpackers bus die ons van plek naar plek brengt op de populaire garden route. Dit tripje was overigens erg zwaar, aangezien we de laatste avond in Kaapstad goed hadden afgesloten met 'wat' biertjes in Long Street...

Hermanus was een mooi plekje! Dit was vooral de plek om walvissen te spotten. Zondags hadden we een boottrip geboekt om de walvissen goed te kunnen spotten, helaas werd deze gecanceld vanwege de harde wind en hoge golven. Erg jammer. Maar, vanaf de kant kon je ze ook prima zien!

Vanaf Hermanus zijn we naar Mosselbay gereisd. Dit was een redelijk lange busreis, maar echt heel indrukwekkend. Prachtige uitzichten. In Mosselbay heeft Marrit de shark cage diving gedaan. Ik heb dit niet gedaan, niet omdat ik bang was haha, maar omdat het me niet zo aantrok om te doen. Deze dag heb ik rond gewandeld, wat geshopt en heerlijk genoten van de zon.
Die avond aan de praat geraakt met twee Nederlandse mensen in het hostel. Zij gingen de volgende dag een 'Lion walk' doen. Dit leek me super gaaf dus meteen geregeld dat we mee konden! Bij aankomst kwamen er twee grote leeuwen aanlopen, we waren geloof ik beide even lichtelijk in shock, maar daarna was het echt heel gaaf (zie foto's op facebook!)

Van Mosselbay zijn we naar Oudtshoorn gegaan. Dé plek voor struisvogels. Onze persoonlijke chauffeur bracht ons volgende ochtend naar de ostrich farm. We kregen een introductie in een soort zaaltje, waar we nog geen zicht hadden op een struisvogel. We vonden het vooral erg interessant, totdat we naar buiten gingen. Die beesten zijn echt mega! We hebben daarom de guide zo'n vijf keer gevraagd of ze niet gevaarlijk waren, in de zin van: pikken ze niet naar je? De guide vertelde dat ze niet pikken maar schoppen als ze ruzie zoeken. Ze hebben twee tenen, waarvan één met een mega nagel. "They can rip your chest open with it". Okeee, goed om te weten...
Natuurlijk hadden we al een paar dagen zitten lachen over hoe het zou zijn om op zo'n beest rijden, maar toen ik er naast stond zei ik meteen: "no way dat ik daar op ga! Echt niet!". Gelukkig had Marrit het beloofd dus zij ging eerst. Na haar 'jihaaaaaa' had ik me toch bedacht en ben ik ook erop gegaan. Marrit haar 'jihaaaa' was best wel misleidend, want ik kon alleen maar 'aaaah aaaaaaaaaahhh' roepen. Maar achteraf, echt super lachen en helemaal niet eng (het is inderdaad niet zeer diervriendelijk, maar het duurt niet langer dan een halve minuut, we moesten het doen). Afsluitend voor die dag nog naar Cango Wildlife Farm geweest. Dit was een soort van dierentuin, leuk om de dieren te bekijken, maar niet echt een hoogtepunt.

Die middag vertrokken naar Knysna, waar we nu nog zijn. Hier blijven we tot maandag. Het is een leuk stadje en een goed hostel, dus wij vermaken ons wel!

Oja, bedankt iedereen voor de reacties op mijn reisverslagen en foto's op facebook! Vind het erg leuk dat jullie me een beetje volgen ;)!

  • 05 Oktober 2013 - 20:53

    Aafie:

    ik vind het zo super gaaf wat jullie aan het fdoen zijn, en al 3 weken weg.. en zo veel al bellefd. Fijn om foto's te zien en dan ook vooral dat jullie het naar de zin hebben.
    Nog veel plezier, ik ga vanacht naar Kreta en kan donderdag weer op de pc;( maar sms wel natuurlijk

    gr en geniet ervan !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Knysna

Zuid-Afrika

.

Recente Reisverslagen:

24 November 2013

Zuid Afrika

06 November 2013

Zuid Afrika

29 Oktober 2013

Zuid Afrika

14 Oktober 2013

Zuid Afrika

05 Oktober 2013

Zuid Afrika
Elisa

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 6436

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 26 Maart 2016

Down Under!

16 September 2013 - 09 December 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: