Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elisa Burger - WaarBenJij.nu Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elisa Burger - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Elisa

24 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De laatste twee weken zijn aangebroken, het gaat zo snel! Ik heb het erg naar m'n zin, ik wil best weer naar huis, maar langer blijven zou ook niet vervelend zijn ;) Het weer is hier namelijk fan-tas-tisch. Iedere dag lekker in de zon, jam.

Afgelopen 1,5 week ben ik in Albertinia geweest, zo'n 4 uur vanaf Kaapstad. Dit was de plek van de paarden ranch. Pauline, Gerhard en Pienaar (de zoon) wonen op een mega boerderij met zo'n 180 paarden, in de middle of nowhere. Zo ver je kunt zien is het alleen maar land met bergen, echt prachtig. We dronken water uit de regenton en het water uit de kraan kwam uit de rivier. Telefoon verbinding was er niet, behalve als je dicht bij de antenne ging staan. Back to basic, ook wel eens goed;)

De eerste dag was een beetje lastig, want het werk van hen gaat natuurlijk gewoon door. Moest zelf maar wat uitzoeken wat ik moest doen geloof ik. In ieder geval de paarden voeren en paardrijden, dat was gaaf. Iedere dag reed ik 4 paarden dwars door de bergen. Op dit moment is het 'off season' dus houden ze de paarden gewoon een beetje fit door te stappen. Echt een avontuur, want het was een smal padje wat af en toe ook stijl omhoog ging... De paarden waren het gelukkig gewend dus ik ging er maar vanuit dat het kon. Daarbij was ik met twee andere jongens, dus ik volgde maar gewoon ;) Iedere ochtend om 6u moesten we de paarden voeren, wat op zich een aardig karwei was. Zo heb ik de eerste paar dagen doorgebracht, tot het weekend toen het als een malle begon te regenen. De boerderij ligt in het midden van alle bergen, dus al het water van daar kwam ook op de boerderij. Het resultaat was dat alles onder water stond, tot boven m'n enkels. Plus, het water wat we gebruikten uit de kraan, douchen etc, kwam uit de rivier die nu niet meer schoon was. Bruin water, maar ach, lekker verfrissend ;) Deze drie dagen heb ik dus helaas niet zoveel kunnen doen. Gelukkig heb ik de laatste paar dagen nog heerlijk kunnen paardrijden en was het erg gezellig met de familie en de andere werkers.

Eergisteren ben ik weer met de bus terug naar Kaapstad gegaan, iets eerder dan gepland, maar de ranch was een mooie ervaring. Na 1,5 week gaat hier gaat het party'en en zonnen weer gewoon verder :D Ik ben nog tot vrijdag alleen hier en dan komt Marrit ook weer in Kaapstad (yeeey!). We zullen dan nog even flink te shoppen en uiteraard nog meer zonnen om op ons aller bruinst in het koude Nederland terug te komen haha.

  • 24 November 2013 - 10:54

    Crista:

    Blij dat je straks weer komt...wij kevin larissa en ik missen je bestwel

  • 24 November 2013 - 11:23

    Aafie De Roos:

    Jeetje Elisa, helemaal in de natuur geweest dus, lijkt mij erg leuk. En dan ook nog met je grote hobby: de paarden. Helemaal mooi om dan nog even vakantie te vieren in Kaapstad!! En ook wij vinden het prachtig dat Marrit dan nog een dikke week bij jou is en nog wat kan zonnen shoppen. uit eten enz enz. Want hier is het koud, mioezerig maar ook wel gezellig!! en dan zijn wij blij jullie weer te verwelkomen in nl! geniet er nog maar lekker van
    gr ut e westreenx

  • 24 November 2013 - 12:16

    Anja En Remco:

    Hoi lieve Elisa,
    Weer een leuk verhaal om te lezen!!
    Vermaak je nog maar even goed daar in Kaapstad!!
    Voor je het weet is het tijd om te vliegen!!
    Tot gauw en dikke tut van us!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika

.

Recente Reisverslagen:

24 November 2013

Zuid Afrika

06 November 2013

Zuid Afrika

29 Oktober 2013

Zuid Afrika

14 Oktober 2013

Zuid Afrika

05 Oktober 2013

Zuid Afrika
Elisa

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 6437

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 26 Maart 2016

Down Under!

16 September 2013 - 09 December 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: