Here we go! - Reisverslag uit Langweer, Nederland van Elisa Burger - WaarBenJij.nu Here we go! - Reisverslag uit Langweer, Nederland van Elisa Burger - WaarBenJij.nu

Here we go!

Blijf op de hoogte en volg Elisa

09 Augustus 2013 | Nederland, Langweer

... 'Afgestudeerd? Oh! Heb je al een baan?'. 'Uhh, nee.. ik ga eerst drie maanden naar het buitenland'. 'Oh wat leuk! Waar ga je naartoe?'. 'Zuid-Afrika'. 'Zo zo'.

Het begon met: Als ik klaar ben met studeren wil ik denk ik wel voor een tijdje als au-pair naar Engeland. Uiteindelijk is het drie maanden Zuid-Afrika geworden, ietsje anders ;)
Onze moeders vinden het maar wat spannend, maar na wat wikken en wegen (is dit wel iets voor mij..) heb ik besloten met Marrit op reis te gaan.
Dan de bestemming nog: beide hadden we vele ideeën, maar alles is wel leuk. Uiteindelijk gekozen voor Zuid-Afrika. Waarom? Eigenlijk geen duidelijk antwoord. Het leek ons een fantastisch land waar je hoogstwaarschijnlijk niet zomaar weer naartoe zou gaan.
En dan van alles regelen: tickets, verblijfplaatsen, vaccinaties, paspoort, etc. Inmiddels hebben we veel voorbereiding gedaan en komt de vertrekdatum steeds dichter bij. Spannunnnnd!

Een korte beschrijving van de reis:
Marrit heeft alles in de puntjes uitgezocht wat betreft hostels, dat kan ze ook veel beter dan ik ;). Ik heb het eerste hostel afgelopen week geboekt. Een best luxe hostel (lees: zwembad en wifi) op een mooie plek in Kaapstad. Vanuit die plek huren we voor een aantal dagen een auto en mag ik achter het stuur ons op mooie plekken brengen, zoals Kaap de Goede Hoop.
Na zo'n 10 dagen gaan we nog naar een couchsurfplek in Kaapstap, ook dit heeft Marrit gevonden. We verblijven bij een leuk Nederlands meisje Irene die nu al 4 jaar in Kaapstad woont.

Daarna vertrekken we met een backpackersbus richting ons tweede bestemming: Port Saint Johns. Deze bus gaat langs de kust en is een zogenaamde 'hop-on hop-off' bus. Hij stopt in veel plekken bij hostels waar je kunt verblijven. We zullen dus op de af te leggen route in een aantal hostels verblijven. Hoe lang we hier over gaan doen is niet bekend, dat zien we daar wel :)
Eenmaal in Port Saint Johns gaan we naar een backpackershostel, bij dit hostel kun je vrijwilligerswerk doen, met bijvoorbeeld kinderen op een schooltje. Dit gaan wij als juffen natuúrlijk doen! Een gitaar kopen, trommeltje mee en muziek maken met kinderen, dat lijkt ons fantastisch. Na dit verblijf, het zal zo'n vier weken zijn, gaan we met het vliegtuig terug naar Kaapstad.

Vanuit daar ga ik nog naar een ranch met paarden, Saruk Endurance in Albertinia. Via HelpX heb ik deze mensen gevonden en na heel wat engels heen en en weer gemail zal ik hier voor kost en inwoning helpen met het verzorgen en rijden van paarden, niet verkeerd dacht ik zo :) Marrit gaat in deze laatste 2 à 3 weken nog naar een andere plek.

En dan, als alles goed gaat, is het alweer bijna 8 december, tijd om weer naar huis te gaan. We zullen elkaar iets eerder weer treffen in Kaapstad en dan samen weer naar huis vliegen.

Dit is zo ongeveer de planning. Het is super spannend en ik heb er super veel zin in :D Marrit en ik gaan zeker weten een fantastische tijd hebben.

  • 09 Augustus 2013 - 12:23

    Crista:

    Heel stoer chickie!!! Xxx

  • 09 Augustus 2013 - 16:26

    Aafie:

    Jeetje dames als ik dit lees dan komt de reis wel ergdichtbij! Dit gaat vast een super leuke reis worden met veel belevenissen die je niet weer vergeet! en tuurlijk vinden de memmen het spannend;) maar we houden contact..

  • 15 Augustus 2013 - 12:23

    Johanna Donkerbroek:

    nou heeeeel veel plezier en voorzichtig daar in dat verre land.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Langweer

Zuid-Afrika

.

Recente Reisverslagen:

24 November 2013

Zuid Afrika

06 November 2013

Zuid Afrika

29 Oktober 2013

Zuid Afrika

14 Oktober 2013

Zuid Afrika

05 Oktober 2013

Zuid Afrika
Elisa

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 6425

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 26 Maart 2016

Down Under!

16 September 2013 - 09 December 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: